Veelgestelde vragen Richtlijnendatabase app

Ga terug naar de overzichtspagina over de Richtlijnendatabase app.

1. Ik wil inloggen in de app en richtlijnen gaan volgen, maar ik heb geen mail gekregen met mijn gebruikersaccount en login. Hoe kom ik aan deze inloggegevens?

In de week van 4-12 november worden de mails met de inloggegevens in etappes verstuurd. Als je op 12 november aan het eind van de dag geen mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@richtlijnendatabase.nl. Wij zorgen dan dat je een nieuwe login krijgt waarmee je je account kunt activeren.

NB: Als je al een account hebt van de Richtlijnendatabase, dan hoef je onze mail niet af te wachten. Dan kun je gewoon inloggen met je bestaande inloggegevens. 

Wanneer je geen lid bent van een wetenschappelijke vereniging maar toch gebruik wilt maken van de app, dan ontvang je geen e-mail en kun je zelf een account aanmaken.

2. Geldt mijn login voor zowel de app als de desktop-versie van de Richtlijnendatabase?

Ja, je account is voor mobiel en desktop te gebruiken.
 

3. Kan ik ook zelf een account aanmaken zonder de login die ik van jullie krijg via de mail?

Dat kan. Maar het is handiger om het account te activeren dat je van ons via de mail hebt gehad. Je hoeft dan niet zelf alles in te vullen en er is ook al een koppeling gemaakt met je wetenschappelijke vereniging.

4. ​​​​​​​Hoe kan ik richtlijnen volgen?

Zoek een richtlijn met de zoekfunctie in de app en tik op het hartje. Als je vervolgens op het huisje (linksonder) tikt, kom je op home en zie je een overzicht van richtlijnen die je volgt. Dit overzicht zie je elke volgende keer dat je de app opent direct bij binnenkomst.

Wanneer je een richtlijn volgt, krijg je een notificatie wanneer er iets is veranderd in de richtlijn, of wanneer er ander nieuws is over de richtlijn. Dit kan alleen wanneer je hebt aangegeven dat je notificaties wilt ontvangen (zie ook vraag 6).

5. Hoe kan ik een richtlijn ontvolgen?

Ga naar de betreffende richtlijn die je niet meer wilt volgen en tik bovenin je scherm op het hartje. Je volgt nu de richtlijn niet meer en ziet daarvan een melding onderin je scherm.

6. Waar stel ik mijn notificatieberichten in?

Bij het eerste gebruik van de app krijg je de vraag of je notificaties wilt ontvangen. Je ontvangt dan automatisch notificaties als er een update is van een richtlijn die jij volgt. Er zijn pushberichten die je buiten de app om ziet in je scherm, maar ook notificaties die je alleen ziet als je binnen de app bent. Je kunt je voorkeuren hiervoor instellen bij het menu Profiel - Notificatie instellingen.

NB: als je bij je eerste bezoek aan de app de notificaties had uitgezet, kun je ze later weer aanzetten. Dat doe je bij Profiel - notificatie instellingen. Omdat je ze uit had gezet, moet je ze ook weer aanzetten in de instellingen van je telefoon. Ga naar de instellingen van je telefoon, ga naar Berichtgeving, zoek de Richtlijnendatabase app op en zet berichtgeving aan.

7. Ik heb in de app notificaties aangezet, maar ik krijg geen notificaties. Wat moet ik dan doen?

Ga naar de instellingen van je telefoon, ga naar Berichtgeving, zoek de Richtlijnendatabase app op en zet berichtgeving aan.

8. Ik wil een notificatiebericht later nog eens terugzoeken. Waar kan ik ze terugvinden?

Deze berichten staan bij Profiel - Meldingen.