Opleiding

Ook voor juridische vragen en advies op het gebied van opleidingszaken kunt u bij het Kennis- en dienstverleningscentrum terecht. Bijvoorbeeld als er knelpunten zijn rondom het opleidingsplan, er discussie is over het rooster van aios, er problemen zijn bij de begeleiding/supervisie van aios of bij voortijdige beëindiging van de opleiding.

Aios die een beroep doen op het Kennis- en dienstverleningscentrum moeten lid zijn van De Jonge Specialist/de LAD. Zie voor meer informatie www.dejongespecialist.nl.

Bekijk de veelgestelde vragen over Opleiding

In de praktijk

Vraag: Ik ben aios en mijn opleider heeft besloten mijn opleiding te beëindigen. Wat kan het Kennis- en dienstverleningcentrum voor mij betekenen?

Antwoord: Onze juristen kunnen u adviseren over en bijstaan bij de beëindiging. Ook kunnen we u ondersteunen bij het starten van de geschillenprocedure tegen de beëindiging bij de Centrale opleidingscommissie en de Geschillencommissie. Voor het starten van de geschillenprocedure geldt een termijn van 4 weken na het beëindigingsbesluit. Advies is dan om tijdig contact met ons op te nemen. De jurist zal dan samen met de aios de opleiding doornemen en de aios adviseren over de te ondernemen stappen.