ADVISEUR ONLINE COMMUNICATIE M/V (minimaal 24 uur per week)

De uitdaging

Er gebeurt ontzettend veel in de zorg. De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel, de zorgvraag neemt alleen maar toe, budgetten staan onder druk en we komen steeds vaker bedden en handen tekort. Allerlei partijen beïnvloeden het werk van de medisch specialist: verzekeraars, politiek, inspectie, farmaceuten, managers en patiëntorganisaties. Er zijn grote belangen. 

Ondertussen willen wij als medisch specialisten natuurlijk elke dag weer de beste zorg leveren aan onze patiënten. En om dat te kunnen waarmaken willen we meer tijd voor de patiënt, meer werkplezier en een sterke positie. Daarom werken we samen. 

De Federatie Medisch Specialisten staat voor 22.000 toegewijde dokters in ziekenhuizen en instellingen. Wij verenigen alle 32 specialismen, ondersteunen bij de uitoefening en ontwikkeling van het vak en spreken met één krachtige stem in politiek en samenleving. Samen gaan we voorop in vernieuwing zodat 17 miljoen Nederlanders kunnen rekenen op de beste zorg ter wereld.
Het Marketing & Communicatie team geeft invulling aan de marketing, communicatie, woordvoering en public affairs voor de Federatie en speelt een centrale rol in een sterk dynamische politieke omgeving. Het team bestaat naast een manager Marketing & Communicatie uit 8 fte. 

Voor de afdeling Marketing & Communicatie zoeken wij een enthousiaste en proactieve

ADVISEUR ONLINE COMMUNICATIE (M/V)
(minimaal 24 uur per week)

Een veelzijdig pakket, geen dag is hetzelfde

  • Je vertaalt de communicatiestrategie naar een concrete online aanpak die je samen met collega’s uitvoert;
  • Je onderzoekt daarbij de technische mogelijkheden en vertaalt deze op een wijze die draagvlak en enthousiasme creëert;
  • Je vertaalt de strategische agenda, issues en communicatiestrategie in pakkende, activerende verhalen voor de juiste doelgroepen op het juiste kanaal;
  • Je optimaliseert de impact van onze ‘online outreach’ en zorgt ervoor dat dit niet alleen meetbaar is, maar ook dat resultaten zichtbaar zijn; 
  • Je richt vanuit inhoudelijke thema’s en onderwerpen de online communicatie in waarbij je vorm geeft aan de ‘customer journey’ op alle online middelen;
  • Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van bestaande online kanalen en de ontwikkeling van nieuwe online vormen van communicatie op basis van onderzoek en relevante data; 
  • Je adviseert over de effectieve inzet van online communicatie via onder andere socials, nieuwsbrieven en mailings;
  • Je adviseert wetenschappelijke verenigingen over de inzet van digitale communicatie;
  • Je stuurt externe leveranciers aan en onderhoudt relaties;
  • Je beoordeelt online (nieuws)berichten en scherpt deze aan.
  • De werkzaamheden voer je uit in nauwe samenwerking met de webredacteur. 

Altijd op zoek naar het beste online resultaat

Je hebt ambitie, met een echte winnaarsmentaliteit. Je bent de beste in je vakgebied. Je bent een evenwichtige, samenwerkingsgerichte, bevlogen adviseur die zich thuis voelt in een dynamische omgeving die deels geleid wordt door de actualiteit. Je werkt accuraat en ben stressbestendig. Voor jou is het belangrijk zaken zowel vanuit de inhoud als vanuit de techniek te bekijken waarbij je flexibel en analytisch te werk gaat. Ook worden de volgende criteria in de selectie meegenomen:
  • Afgeronde WO opleiding op het gebied van communicatie, met de nadruk op online communicatie;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in de gezondheidszorg of in een omgeving met hoog opgeleide professionals;
  • Uitstekende redactionele vaardigheden;
  • Ervaring met CMS-en (Drupal);
  • Ervaring met analyse van Social Media;  Google analytics, Obi4One.

Arbeidsvoorwaarden

De Federatie Medisch Specialisten kent een uitstekend pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering en een tegemoetkoming voor de zorgverzekering. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van niveau en ervaring en bedraagt maximaal € 5.537,00 (op basis van een 40-urige werkweek).

Informatie en sollicitatie

Voor nadere informatie verwijzen wij naar www.demedischspecialist.nl. Je kunt informatie opvragen over de functie bij Sjef van der Lans, manager Marketing & Communicatie, 06-53 86 80 29. Je reactie zien wij graag uiterlijk tegemoet op 21 mei 2019. Je kunt je sollicitatie, met zowel een motivatiebrief als een cv in de bijlage, mailen aan Romy ter Haak, Medewerker Personeel & Organisatie, vacatures@demedischspecialist.nl met als onderwerp ‘Adviseur online communicatie’.