ADVISEUR ONLINE COMMUNICATIE

Een organisatie in beweging

Er gebeurt ontzettend veel in de zorg. De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel, de zorgvraag neemt alleen maar toe, budgetten staan onder druk en we komen steeds vaker bedden en handen tekort. Allerlei partijen beïnvloeden het werk van de medisch specialist: verzekeraars, politiek, inspectie, farmaceuten, managers en patiëntorganisaties. Er zijn grote belangen. 
 
De Federatie Medisch Specialisten staat voor 22.000 toegewijde dokters in ziekenhuizen en instellingen. Dag in dag uit werken zij aan het leveren van de beste zorg aan de patiënt. We verenigen alle 33 specialismen, ondersteunen bij de uitoefening en ontwikkeling van het vak en spreken met één krachtige stem in politiek en samenleving. Samen gaan we voorop in vernieuwing zodat 17 miljoen Nederlanders kunnen rekenen op de beste zorg ter wereld.
 
Ons Marketing & Communicatie team bestaat uit 10 zelfstandig werkende professionals die elkaar, het bestuur en wetenschappelijke verenigingen met raad en daad terzijde staan op het gebied van marketing, communicatie, woordvoering en public affairs. Ter versterking van dit team zoeken wij een proactieve, doortastende 

ADVISEUR ONLINE COMMUNICATIE (M/V)

(32 uur per week)

Een veelzijdig pakket, geen dag is hetzelfde

Als adviseur online communicatie vertaal je de communicatiestrategie naar een concrete online aanpak, zowel richting onze achterban van 22.000 medisch specialisten als naar de politiek-maatschappelijke stakeholders rond de medisch specialistische zorg. Samen met je collega’s optimaliseer je de impact van onze ‘online outreach’ en zorg je voor zichtbare en meetbare resultaten. 
  • De ene dag creëer je vol enthousiasme draagvlak voor standpunten van de Federatie door het opstellen en implementeren van de meest effectieve online content-strategie via socials, web en nieuwsbrieven;
  • De volgende dag geef je vorm aan de ‘customer journey’ op onze online omgeving vanuit de inhoudelijke thema’s en dienstverlening;
  • Ondertussen heb je een scherp oog voor de trending issues binnen de medisch specialistische zorg op social media en stel je media analyses op, waarbij je verschillende technische mogelijkheden weet te benutten;
  • Belangrijk is natuurlijk dat je alle partijen waar je voor werkt adviseert over de inzet van digitale communicatie.  
 
Dit doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt in een multidisciplinair team samen met collega’s in een sterk politiek dynamische omgeving. Vanuit de expertise en inzichten  die je meebrengt pak jij de verantwoordelijkheid voor de inzet en doorontwikkeling van (nieuwe) online vormen van communicatie. 

Een professional op zoek naar het beste online resultaat

Adviseur zijn bij de Federatie is niet voor iedereen weggelegd. Deze functie vraagt van jou dat je moeiteloos schakelt tussen de actualiteit, techniek en strategie. Je bent accuraat en werkt graag samen met anderen ook als de werkdruk oploopt. Werken binnen onze organisatie vraagt om daadkracht en heldere communicatie; jij doet wat je zegt. Je doorgrondt een situatie, betrekt anderen bij jouw verfrissende ideeën en hebt gevoel voor verhoudingen. Ook worden de onderstaande criteria in de selectie meegenomen:
  • Afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met analyse van social media; Google analytics, Obi4One;
  • Uitstekende redactionele vaardigheden.

Arbeidsvoorwaarden

De Federatie Medisch Specialisten kent een uitstekend pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering en een tegemoetkoming voor de zorgverzekering. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van niveau en ervaring en bedraagt maximaal € 5.537,00 (op basis van een 40-urige werkweek).

Informatie en sollicitatie

Voor nadere informatie verwijzen wij naar www.demedischspecialist.nl. Je kunt informatie opvragen over de functie bij Sjef van der Lans, manager Marketing & Communicatie, 06 - 53 868 029. Je reactie zien wij graag uiterlijk tegemoet voor 28 oktober a.s. De eerste selectieronde vindt plaats in de week van 4 november a.s. Je kunt je sollicitatie, met zowel een motivatiebrief als een cv in de bijlage, mailen aan Aletta de Zeeuw, P&O Adviseur, vacatures@demedischspecialist.nl met als onderwerp ‘Adviseur online communicatie’. 
 
Bemiddeling en acquisitie door derden of ZZP-ers wordt niet op prijs gesteld en hier wordt niet op gereageerd.